IPN – Artikeldatabase

Tilføj din artikel idag!

3 gode råd til internet handel

Den stigende internethandel er godt, på utrolig mange punkter, men også farligere for kunden. Det er let at blive snydt på nettet da du ikke står ansigt til ansigt med sælgeren. Sælgeren kan være dygtig grafisk og kan ret let, opsætte en troværdig hjemmeside, hvorfra der skal svindles.

Hos Apuls.dk arbejder vi målrettet efter at opsætte vores hjemmeside, så vi tydeligt viser at, her er altså en troværdig hjemmeside. Derfor har vi også opsat 3 gode råd til dig, der ønsker at handle på internettet. Hvis du følger vores gode råd, vil du kunne handle sikkert hos os eller en af de andre hårdtarbejdende, ærlige webshops.

  1. Undersøg altid butikkens anmeldelser
    Det er utrolig vigtigt, at du søger på virksomhedens navn, inden du handler i en webshop. Du kan søge på virksomhedens navn på Google og se hvad der kommer frem og du kan slå webshoppen op på Trustpilot, Facebook eller lignende.
    Hvis du gør dette, vil du ret hurtigt få et godt billede af, hvordan butikken er. Hvis du eksempelvis søger på “Apuls.dk”, vil første resultat være Trustpilot med 9,7/10 stjerner samt Facebook med 4,8/5 stjerner. Dette er meget positivt og jeg ville have fuld tillid til butikken.
    Søger du derimod på Miniinthebox på Google, vil du finde en Trustpilot side med 3,2/10 i karakter samt en artikel, hvor MX.dk skriver om mange snydte kunder. Her ville jeg ikke handle.
  2. Tjek adressen
    Du bør altid undersøge adressen, på den butik du er ved at handle i. Hvis der er tale om en ærlig forretning, vil du altid kunne finde en synlig kontakt-side i bunden af hjemmesiden, hvor der vil være adresse, telefonnummer samt mail. Hvis dette ikke findes, bør du handle et andet sted.
    Adressen bør naturligvis være i Danmark, hvis du skal have fuld tillid til siden. Der kan dog være mange troværdige butikker fra eksempelvis Sverige, som er åbnet i Danmark, uden at have et direkte kontor her i landet. Det fantastiske ved internethandel er, at butikken netop ikke nødvendigvis har behov for et nationalt kontor. Kontaktoplysningerne skal dog være tydelige.
  3. Skriv til butikken
    Prøv at ringe eller skrive til butikkens kundeservice. Hvis kundeservice svarer indenfor 24 timer, er det som regel altid et troværdigt sted. Hvis svaret tager 3-4 dage, ville jeg handle et andet sted – tænk bare hvor lang svartiden vil være, hvis du får problemer med en vare.
  4. Brug din sunde fornuft
    Vi hører ofte om kunde, der er blevet snydt, efter at have købt Nike eller Adidas sko, ekstremt billigt på nettet. Det kan naturligvis ikke lade sig gøre, at købe Nike Free sko på internettet til 300,- og her bør det være indlysende, at der er tale om en svindel hjemmeside. Hvis butikken sælger produkter, som er urealistisk billige, vil jeg kraftigt anbefale at købe varen et andet sted.

Hvis du følger vores 3 gode råd, om internethandel fra Apuls.dk, bør du kunne handle sikkert på internettet, uden at støde på ubehagelige overraskelser. Hvis du er i tvivl om en hjemmesides troværdighed, er du altid velkommen til at skrive til info@apuls.dk – så skal vi med glæde vurdere siden for dig.



Postet by ebbe-sonderup via AdSet linkbuilding network

adset • 5. juli 2017


Previous Post