IPN – Artikeldatabase

Tilføj din artikel idag!

3 gode råd til detailhandleren

Driver du en detailhandel? Så ved du helt sikkert også, at det til tider kan være presset, og det kan være hårdt at konkurrere med store netbutikker, der ofte er billigere på prisen. Detailhandelen er dog langt fra død, og der er stadig rigtig gode muligheder for at drive en succesfuld detailhandel, hvis din forretning er unik, og du har noget at byde. I denne artikel kan du få en række gode råd til, hvordan du optimerer din detailbutik og dermed få flere kunder og større omsætning.

Hvad gør dig unik?

Når du skal finde dit konkurrencegrundlag, bør du overveje, hvad der gør dig unik i forhold til andre – både fysiske butikker men også netbutikker. Er det din service? Stemningen i din butik, eller har du bare nogle helt særlige varer, som dine kunder bare må få fingrene i før deres nabo? Der kan være mange gode grunde til at handle hos dig, og når du får klarlagt dem, vil du bedre kunne forstå hele din forretnings eksistensberettigelse, ligesom det kan give dig bedre kommunikation i din markedsføring, fordi du ganske enkelt er meget klar omkring dit koncept, og hvorfor din forretning har sin berettigelse.

Brug de sociale medier

De sociale medier er alfa og omega, hvis du driver en detailforretning i dag. Det er med til at samle folk, ligesom du kan samle hele din målgruppe på de sociale medier. Der er rigtig mange sociale medier derude, og du kender helt sikkert mange af dem i forvejen. Der er både Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat og så videre. Det er rigtig mange medier, og det er ikke sikkert, at det giver mening for dig at være på dem alle. Find ud af, hvilke sociale medier, det giver mening for dig at være på og gå derefter ud at giv den gas! Husk også altid at have i tankerne, at du skal levere indhold af absolut højeste kvalitet. Ellers mister du hurtigt din rækkevidde, og folk vil finde dig uinteressant. Et par gode råd er for eksempel at lave konkurrence, spørge dine kunder til råds og så videre.

Dyk ned i data

Det kan også være en fordel at dykke ned i data omkring dine kunder. Det kan være at investere i en god kundetæller, samt udstyr, der kan måle hvor dine kunder er henne i butikken, og hvor lang tid de bruger der. Der er rigtig mange muligheder for at indsamle data, og alt denne data kan du for eksempel bruge til at finde ud af, hvornår dine kunder besøger din butik, samt hvor de bevæger sig. Det kan være du finder ud af, at der er rigtig mange kunder på et bestemt tidspunkt, og her kan du prøve at køre nogle tilbud eller have ekstra fokus på mersalg. Der er jo flere kunder at tage af.

Rigtig god fornøjelse!



Postet by magnussampson via AdSet linkbuilding network

adset • 1. maj 2017


Previous Post

Next Post